De heren van Hurley zijn gedegradeerd naar de Promotieklasse. De hekkensluiter van de Tulp Hoofdklasse speelde zaterdag op de laatste speeldag met 2-2 gelijk tegen Laren. Dat was niet voldoende om rechtstreekse degradatie te voorkomen. Amsterdam greep het vierde en laatste ticket voor de play-offs door Schaerweijde met 4-2 te verslaan. Ondanks de nederlaag speelt de ploeg uit Zeist ook volgend seizoen op het hoogste niveau. Naast Laren zal ook HDM zich via de play-outs moeten zien te handhaven in de Tulp Hoofdklasse.
De uitgangspositie was duidelijk voor Hurley. Alleen bij winst kon rechtstreekse degradatie worden voorkomen. De bezoekers uit het Amsterdamse Bos kwamen na vier minuten op voorsprong via Deegan Huisman. Laren antwoordde vrijwel direct met de gelijkmaker van Berend van Langeveld. Vlak voor rust kwam Laren op voorsprong via Kenny Bain, die een gekraakte strafcorner tot doelpunt promoveerde.
Hurley moest komen en via Fred Newbold viel ook de 2-2. Die treffer bleek echter niet voldoende. In het slotoffensief, waarin doelman Joren Romijn werd gewisseld voor een extra veldspeler, bleef de bevrijdende derde treffer uit. Daardoor speelt Hurley volgend seizoen in de Promotieklasse. Laren moet zich via de play-outs zien te handhaven op het hoogste niveau.

