Rotterdam heeft de eerste halve finale tegen Pinoké gewonnen. In het Amsterdamse Bos werd het 1-2 door treffers van Hoedemakers en Hortensius. Voor de thuisploeg scoorde Florent van Aubel. De return van dit tweeluik is zondag om 15.00 uur in Rotterdam.
Het was de hele wedstrijd een gelijk opgaand gevecht tussen de nummer twee en drie van de Hoofdklasse. Pinoké leek in de allereerste minuten een veldoverwicht te hebben. Toch waren het de Havenstadhockeyers die na vier minuten op een verrassende voorsprong wisten te komen.
Het was Tjep Hoedemakers die het laatste tikje gaf in open doel. Dit na een scrimmagesituatie waarbij Van Dam, Hortensisus en Recansens betrokken waren. Afijn: het belangrijkste was dat de 0-1 op het scorebord stond.
Restant eerste helft matig
Het open begin van de wedstrijd zette zich in de eerste helft niet echt door. Pinoké kreeg dan wel de grootste kansen (via Troost en Walker), maar daar bleef het echt bij.
In het derde en vierde kwart was er veel meer spektakel. Te beginnen bij de tweede minuut na rust: een heerlijke pegel van Daan Bonhof werd voor de zekerheid nog binnengetipt door Florent van Aubel. De terechte 1-1 lag achter Derk Meijer.
Met een been in de finale
Opnieuw leek het erop dat Pinoké weer de wedstrijd naar zich toe kon trekken. Maar het was Olivier Hortensius die voor de 1-2 zorgde, na een slimme cirkelactie van Bouwe Buitenhuis.
In de slotfase was er nog een flink Amstelveens offensief, met verschillende strafcorners. Maar Rotterdam wist stand te houden met 1-2 en staat zodoende met een been in de finale. Zondagmiddag om drie uur is de return.


