Hockey Magazine

maandag, mei 12, 2025

Top 5 deze week

spot_img

SportsGen en SportConnectors lanceren nieuw initiatief voor talentvolle topsporters

Sportmarketingbureau SportsGen (eigenaar van het merk NextGen) en SportConnectors (het moederbedrijf achter o.a. HockeyConnect) lanceren een nieuw initiatief voor talentvolle topsporters: NXG Academy.

NXG (NextGen) Academy is een platform voor de topsporters van de toekomst. De talenten van vandaag, zijn de helden van morgen. Helden zijn nodig om nieuwe generaties enthousiast te maken over -en voor sport. Maar een held worden gaat niet vanzelf. Topsporters zijn doorgaans zo gefocust op dat wat binnen de lijnen gebeurt, dat ze niet door hebben welke kansen er buiten de lijnen liggen. En juist die kansen zijn belangrijk. Om nog succesvoller te worden als sporter én als merk. De NXG Academy creëert nieuwe helden.

“Dit initiatief is ontstaan uit de behoefte aan meer profilering van jonge helden in de hockeysport. Die behoefte bleek wederzijds te zijn; ook jonge tophockeyers missen vaak een basis die nodig is om zichzelf beter te positioneren als tophockeyer, als held, als voorbeeld voor de jeugd, als ‘merk,” aldus Djurre Roggeveen van SportConnectors, “Deze spelers willen zich wel profileren, maar weten vaak niet goed hoe.”

De samenwerking met SportsGen, grondlegger van o.a. NextGen Amsterdam, was een logische vervolgstap. Rowin Bouwmeester, creatief directeur van SportsGen was direct enthousiast: “Al in de eerste gesprekken bleek dat we beiden de behoefte onderkennen die veel jonge, talentvolle sporters hebben. Mede daarom besloten we om de Academy samen op te zetten met het doel om straks ook talenten uit andere sporten de kans te bieden. Deze Academy sluit naadloos aan op onze ambities met NextGen.”

NXG Academy geeft talenten uit diverse sporten de kans om een jaar lang gecoacht te worden door professionals. Er wordt afgetrapt met een achttal jonge hockeytalenten uit de hoofdklasse. De talenten worden gescout en benaderd door de NXG Academy, maar kunnen zichzelf ook aanmelden. Sporters worden toegelaten op basis van de volgende criteria: potentie, sport, leeftijd, motivatie en (online) status/bereik.

Gedurende het jaar nemen de talenten deel aan workshops die bijdragen aan het neerzetten van een sterk eigen merk (o.a. personal branding, social media, public speaking, sponsoring, mediatraining, podcast en events). Ze worden ingezet bij campagnes, clinics, seminars en andere events in samenwerking met (commerciële) partners en worden uitgenodigd voor een exclusief jaarlijks NXG Academy event in het Olympisch Stadion.

Samenwerken met de talenten van de NXG Academy kan op vier niveaus: Ambassadeurschap, Campagnes, Evenementen en Social media.Naast bovenstaande mogelijkheden tot samenwerken is de NXG Academy op dit moment in gesprek met een aantal partijen die graag partner willen worden van de Academy zelf. Partijen die zich als partner willen verbinden, een samenwerking op willen zetten of meer informatie willen kunnen contact opnemen met Rowin of Djurre. Meer informatie is te vinden op www.nxgacademy.nl.

Populaire Artikelen