Hockey Magazine

woensdag, april 23, 2025

Top 5 deze week

spot_img

Bitcoinmeester blij met Bloemendaal

De achterkant van het shirt van Bloemendaal wordt sinds dit seizoen opgesierd met het logo van Bitcoinmeester. De broker in cryptocurrency verbond zich onlangs aan de landskampioen. Een bewuste keuze van het jonge bedrijf, dat ook al partner is van voetbalclub AZ. ,,Wij kiezen mooie platformen om onszelf naar buiten te tonen.’’

Wie een beetje oplet, ziet en hoort de naam van Bitcoinmeester tegenwoordig veelvuldig voorbijkomen. Op televisie, op de radio, maar dus ook in de sport. Dat is allemaal geen toeval. ,,Wij willen ons profileren als een solid bedrijf, willen laten zien wie we zijn’’, verklaart Christiaan Jimmink, marketingmanager van Bitcoinmeester. ,,Nu de negativiteit rond cryptocurrency langzaam verdwijnt, willen we op een positieve manier nieuwe markten aanboren. Daar hoort jezelf laten zien in topsport zeker bij.’’

Bitcoinmeester is geen nieuw bedrijf, wel een jong bedrijf. Het werd in het voorjaar van 2017 opgericht door Mitchell Zandwijken en Boyd Meuleman, die al vroeg de potentie van crypto’s onderkenden. ,,Zij hadden vooral de insteek cryptocurrency toegankelijker te maken voor het Nederlandse publiek. Het was destijds heel moeilijk crypto te kopen met euro’s, of te verkopen naar je bankrekening. Dat systeem hebben zij vervolgens gebouwd’’, vertelt Jimmink.

Eenvoudig

Dat hele proces van crypto’s aankopen is bij Bitcoinmeester inmiddels kinderlijk eenvoudig. ,,Je maakt een account aan, verstrekt je gegevens waarmee je identiteit wordt vastgeteld en dat je ouder bent dan 18 jaar. Vervolgens kun je met iDeal geld storten, dat ook instant in je account staat, en daarna kun je crypto’s aanschaffen met keuze uit tweehonderd verschillende munten. Dat is allemaal binnen een paar minuten gebeurd.’’ Wie denkt dat het moment gekomen is om te verkopen, kan dat net zo eenvoudig doen. ,,Je drukt op de knop ‘verkopen’ en stort het geld zó op je bankrekening.’’

Bitcoinmeester gebruikt geavanceerde technieken, die ook nog eens een grote mate van veiligheid garanderen. ,,Bij ons is geen externe wallet nodig, die faciliteren wij. Liefst 95 procent van alle crypto die klanten bij ons hebben staan, slaan we offline op. Betekent dat dit nooit kan worden buitgemaakt tijdens een hack.’’ Interessant is ook de ‘staking’ functie, waarmee klanten nog een ouderwets rentepercentage krijgen over de totale waarde van hun crypto’s. ,,Dat geldt overigens niet voor alle munten, maar zodra je crypto in je staking wallet zet, betalen wij om de 24 uur een deeltje van het jaarlijkse rentepercentage uit.’’

De handel is zo transparant geworden, dat daar inmiddels niet schimmigs meer aan is. En dat is precies ook wat Bitcoinmeester beoogt met de activiteiten in de sportwereld. ,,We willen laten zien dat crypto niet meer iets is voor cowboys en boefjes, zoals dat vroeger vaak in de media werd geschetst. De ommekeer was vorig jaar toen aanbieders van crypto zich moesten registreren bij de Nederlandse Bank. Dat was echt een stap om de traditionele man van beleggingen in vastgoed en goud ook te laten investeren in crypto.’’

Keuze

De keuze van Bitcoinmeester voor sponsoring van AZ en Bloemendaal past in dat proces. ,,Mensen gaan steeds meer crypto zien als normaal. De negativiteit raakt er meer en meer vanaf, en dan is het goed jezelf positief te laten zien. Daar leent de sportwereld zich uitstekend voor.’’

Na voetbal volgde dus ook hockey. Bloemendaal om precies te zijn. ,,Natuurlijk de nummer een club van Nederland, dus in dat opzicht was de keuze heel simpel. Daarbij stond Bloemendaal er ook direct open voor om dit te omarmen. De club ging heel positief het gesprek in, had ook iemand in de gelederen met veel kennis van crypto en dat maakte de gesprekken een stuk makkelijker.’’ Bovendien is Bitcoinmeester een Noord-Hollands bedrijf. ,,Dat speelde ook mee. Wij vinden het belangrijk goed contact te houden met de clubs, veel bij elkaar langs te gaan. Dat wordt wat lastiger met een club in het noorden of zuiden van het land.’’

Aanvankelijk lag de focus vooral op voetbal, maar de hockeysport is steeds meer in beeld gekomen. Dat heeft, legt Jimmink uit, veel te maken met verschuivingen in de interesse voor crypto. ,,In de eerste golf waren dat vooral jonge mensen, nu zien we dat een ander publiek zich op de markt begeeft. En het profiel daarvan sluit heel goed aan bij de hockeysport. Daarom willen we ons daar graag laten zien.’’

Populaire Artikelen