Mixed feelings. Daar spreekt ‘ultra routinier’ Bob de Voogd van, na de duidelijke eindstand (1-4) tegen Amsterdam. Enerzijds is de stoppende routinier trots op het fantastische seizoen. Anderzijds is er bij hem ook wel het besef dat het nu ‘allemaal voorbij is’.
In de stromende, Eindhovense regen zoekt hij direct zijn kindjes op. Het relativeert natuurlijk een hoop: familieman De Voogd die zich even afsluit van de harde sportwerkelijkheid. Eenmaal later in de mixed zone weet hij één en ander alweer in beter (en breder) perspectief te plaatsen.
“Natuurlijk ben ik mega trots op het seizoen. Voor mij was iedere minuut die ik heb gespeeld, persoonlijk, een cadeautje. Voor ons is er de eerste helft eigenlijk niks aan de hand. Dan doet het wel pijn dat je er de tweede helft compleet van wordt afgeveegd”, aldus de routinier.

‘Pijnlijk’
Hoe dat precies kon gebeuren? “Het zijn ook de kaarten die wij krijgen, dan drukken zij als wij in ondertalsituatie zitten. Op een gegeven moment waren wij niet meer bij machte om goede keuzes te maken. Dan zijn zij slim genoeg…”
“Aan de ene kant is het pijnlijk, aan de andere kant…”, begint De Voogd. “We hebben zo’n ‘facking’ goed seizoen gehad… Dat je bijna vergeet dat OR in de laatste negen jaar maar twee keer play-offs heeft gespeeld. Ik ben daar maar eigenlijk een passant in.” Het journaille wijst De Voogd op het feit dat hij wel erg bescheiden is, wanneer hij die term laat vallen.
Beïnvloeden
“Volgend jaar komen er weer jongens bij dit team beter gaan maken. Passant? Nee, maar voor mij voelde dit seizoen alles gewoon als ‘extraatje’. Ik laat deze dag niet mijn tweeëntwintig vorige seizoenen beïnvloeden.” Daar noemt hij ‘het hockey ook te mooi voor’. Ondanks de duidelijke uitslag van vandaag.
Was het écht zijn ‘laatste kunstje’? “Ja, ik ga d’r wel echt mee stoppen, hoor. Op een gegeven moment moet je eerlijk tegenover jezelf zijn.”


