Top 5 deze week

Heren kennen veel Pro League-moeite met Duitsland, toch volgt ‘bonus’punt: 2-2

De Nederlandse hockeymannen hebben zaterdag in Rotterdam naast het bonuspunt gegrepen. Tegen Duitsland knokte de ploeg van bondscoach Jeroen Delmée zich na een 0-2 achterstand terug naar 2-2, maar in de shoot-outs trokken de Duitsers alsnog aan het langste eind. 

Lange tijd leek er weinig te halen voor Oranje. Duitsland stond defensief stevig en sloeg aan de andere kant wel toe. Malte Hellwig opende de score en halverwege de tweede helft verdubbelde Benedikt Schwarzhaupt uit een strafcorner de marge naar 0-2. Daarmee leek Nederland af te stevenen op een nederlaag. 

Pas in het vierde kwart kwam de thuisploeg echt tot leven. Eerst kreeg Oranje een strafbal toegewezen, die door Jip Janssen koelbloedig werd binnengeschoten: 1-2. De aansluitingstreffer gaf de Nederlanders nieuw geloof en niet veel later viel ook de gelijkmaker. Uit een strafcorner was het Duco Telgenkamp die de Duitse keeper kansloos liet en de stand weer in evenwicht bracht. 

Bekijk de samenvatting

Shoot-outs
Met de 2-2 op het scorebord moest een shoot-outserie bepalen wie het extra punt kreeg. Daarin had Duitsland de beste zenuwen. Waar de Duitse ploeg eenmaal wist te scoren, slaagden achtereenvolgens Miles Bukkens, Thierry Brinkman, Floris Middendorp, Lucas Veen en Duco Telgenkamp er niet in het net te vinden. Daardoor bleef Oranje achter met één punt. 

Het verloop van Nederland-Duitsland in de Pro League (foto: Hockey.nl)

Populaire Artikelen